Router fra 3. part

Det er muligt at købe, og tilslutte sin egen router (3. part), på en Dansk Kabel TV forbindelse. Forbindelsen er derfor ikke begrænset til Dansk Kabel TV's eget router sortiment.

 

Router fra anden udbyder

Det hænder, at kunder får udleveret en router/modem fra en tidligere internet leverandør. I de fleste tilfælde, kan dette ikke fungere på en "almindelig" internet forbindelse, grundet leverings metoden er forskellig. Har du tidligere været kunde hos f.eks. YouSee eller TDC, har du med stor sandsynlighed ikke fået udleveret en router, men derimod et modem.

Et modem har til formål at omdanne signalet, det kan være fra TV signal til internet signal, eller fra telefoni til internet. Routere/Modems med en DSL eller Coax (Koaksial) indgang, vil derfor typisk ikke virke.

 

Hjælp til routeren

Vores kyndige supportere, har erfaring med de mest benyttede routere i omløb. Desuden, forsøger vi at hjælpe så langt det er muligt. Dog vil supporten af 3. parts produkter, typisk være inden for general viden omkring produktet, og altså ikke mere avancerede spørgsmål.

 

Vi har bl.a. erfaring med Netgear, D-Link, Zyxel, TP-Link, Jensen, Apple og Linksys.

 

Har man behov for hjælp til tilslutning, trådløst internet, eller andet med sin 3. parts router, har vi nogle vejledninger som måske kan hjælpe.

Find vores generiske vejledninger her:

 Eller kig efter producenten af din router her: Router

 

 

Fejl på routeren

Hvis man stadigvæk ikke har fundet en evt. fejl på sin router, kan man forsøge at kontakte vores tekniske support, eller ringe til producenten af sin router.

Vi vil i de fleste tilfælde kunne hjælpe med tilslutning, samt opkobling til en router. Avancerede indstillinger i routeren supporterer vi ikke på.

Er routeren defekt, henvises til forhandler eller producent, med henblik på garanti.

 

OBS.: Vi kan ikke garantere support på produkter, som ikke er købt hos Dansk Kabel TV.

Bedøm os på